När ni som förvaltare eller konsult erbjuder Planima till era kunder är det vanligtvis genom vår Förvaltar-modell. I denna modell är det ni som förvaltare som arbetar med underhållsplanerna för att sedan leverera dem till era kunder. Kunderna har då enbart läsbehörighet till sina underhållsplaner och kan inte göra ändringar själva, s.k. läskonton.

Ibland vill kunden själv kunna arbeta i sina underhållsplaner och det räcker inte med att kunden har läskonton. Kunden kanske vill arbeta helt på egen hand eller mer aktivt tillsammans med er som förvaltare. Detta är möjligt genom att bli Återförsäljare av Planima, ett upplägg som har flera fördelar både för er och er kund.

Är ni intresserade av att bli Återförsäljare? Kontakta oss!

Återförsäljare av Planima – så fungerar det:

  1. Återförsäljaren kontaktar Planima och tecknar Återförsäljaravtal.
  2. Återförsäljaren snappar upp behovet av sin kund att kunna arbeta i sina underhållsplaner i Planima. 
  3. Återförsäljaren säljer Planima-licens till kunden. Priset för denna kan antingen vara Planimas ordinarie listpris eller ett rabatterat pris som Återförsäljaren väljer själv. Alla Återförsäljare får en procentuell rabatt på Planima-licenser som de väljer om de vill rabattera vidare till sin kund eller behålla som marginal själva. Planima-licensen kan också bakas in i andra tjänster/erbjudanden och priser som Återförsäljaren erbjuder till sina kunder.
  4. Återförsäljaren lägger upp kunden i Återförsäljarportalen i Planima. Här skapas också de användarkonton kunden behöver och de skickas sedan ut till kunden som kan logga in.
  5. Planima fakturerar Återförsäljaren på årlig basis för alla licenser som Återförsäljaren sålt till sina kunder.
  6. Återförsäljaren ansvarar själv för att i sin tur fakturera sina kunder för deras Planima-licenser, antingen separat eller som del av andra tjänster/erbjudanden.

Varför måste kunden teckna egen Planima-licens?

För varje ny användare som arbetar i Planima måste vi kunna erbjuda support, uppdateringar, backup och andra åtaganden som ligger inom ramen för vår produkt. Detta täcks genom licenskostnaden.

Varför bli Återförsäljare?

Det finns många fördelar för dig som fastighetsförvaltare eller fastighetskonsult att erbjuda Planima till dina kunder som Återförsäljare. Här är de viktigaste:

  • Starkare kunderbjudande inom underhållsplanering genom att kunna erbjuda det bästa och mest användarvänliga planeringsverktyget.
  • Ni tjänar pengar och bygger upp ett flöde av årligen återkommande intäkter. 
  • Starkare kundrelationer och högre chans till merförsäljning eftersom ni får full insyn i dina kunders underhållsplaner.
  • Möjlighet att använda er egen branding i Planima och Planima-exporter.
  • Ni får full överblick på era kunder och deras Planima-licenser.
Värden för era kunder
  • De får tillgång till det bästa och mest användarvänliga planeringsverktyget för sina fastigheter.
  • De får högre kvalitet i sina underhållsplaner genom att arbeta tillsammans med er som expert.
Hur blir ni Återförsäljare?

För att kunna anmäla er som Återförsäljare behöver ni först vara Förvaltarkund i Planima. Om ni redan är detta så anmäler ni er som Återförsäljare genom att kontakta oss här. Planima tar kontakt med er och ser till att ni får allt som behövs för att komma igång!