Atmosfäriska ljudmattor och pain points – möt vår nya Product Designer Thomas Lundin!

För att bli framgångsrika i sitt fastighetsunderhåll så måste våra kunder kunna hantera och ta beslut på stora mängder data. Något som är i stort sett omöjligt om planeringsverktyget inte är logiskt strukturerat och superenkelt att jobba med. Därför har användarvänlighet varit i fokus på Planima ända sedan starten. Vår produkt ska vara lätt att lära sig, lätt att använda och framförallt: lätt att få ut maximalt värde av.

Vi har kommit långt när det gäller användarupplevelse, men nu växlar vi upp ytterligare några snäpp. Det känns fantastiskt kul att få välkomna Thomas Lundin, Planimas nya Product Designer! Han ansvarar för att vi har stenkoll på användarnas behov och att vi hela tiden utvecklar Planima för att bli mer värdeskapande och enklare att använda.

Här kommer en mini-intervju med Thomas!

Vem är Thomas Lundin egentligen?

Hmmm. Numera 40+ tvåbarnsfar med rötterna i Trollhättan. Flyttade till Göteborg för att studera webbutveckling 2005. När jag inte sitter bakom en dator så vill jag försöka intala mig själv att jag tycker om löpning och att löpa långt men kroppen säger annat ibland. Jag älskar fotboll och hjärtat är blåvitt såklart. 

Planimas nya Product Designer Thomas lundin sittande i brun skinnfåtölj.

Vad är du riktigt bra på?

Jag har lätt för att känna empati och för att sätta mig in i andra människors situation och eventuella problem. Detta är något som jag har nytta av i min yrkesroll då det handlar om att identifiera problem som ska lösas.     

Berätta något om dig själv som många inte vet!

Jag är mannen bakom det retrodoftande enmansprojektet French Geometry som kanske kan beskrivas som att långsamt glida genom rymden tonsatt med synthar och atmosfäriska ljudmattor.

Jag har också en förkärlek till obskyr läsk och då gärna något amerikanskt och svulstigt. Så när andra sitter och dricker sin whiskey framför TV’n så sippar jag iställlet på en lokalt bryggd Cola med smak av hickory och en nypa chipotle. 

Min topp-3-lista:

  1. Hjortrongranat 
  2. Rhubarb Cream Soda
  3. Virgil’s Root Beer

Vad var det som fick dig att hoppa på just Planima?

Jag skulle vilja säga att det var en kombination av dels den spännande produkten och såklart medarbetarna. 

Jag har varit på diverse byråer i 15 år ca och har jobbat med många olika branscher och produkter. Ofta direkt efter ett projekt blivit klart så blev man snabbt inkastad i ett annat projekt i en helt annan bransch så det fanns inget utrymme för att mäta eller göra någon slags uppföljning på det arbete man gjort. Jag känner nu att jag skulle vilja vara med på en produkts hela livscykel och vara med och påverka och testa och tweaka och göra den bästa möjliga produkten för användarna. 

Så att nu få möjlighet att jobba tillsammans med ett tajt och gött team, och en spännande produkt som levererar genuint kundvärde känns helt fantastiskt!

Planimas nya Product Designer Thomas lundin sittande vid ett skrivbord och skissar i ett anteckningsblock.

Vad tror du är viktigast för att ge en riktigt bra användarupplevelse? 

Att man gör sin läxa och tar reda på vad det är för problem som vi faktiskt ska hjälpa kunden att lösa. Inom mitt område så innebär det att faktiskt prata med användare och hitta pain points samt att testa design, förbättra, testa igen och iterera hela tiden. Det spelar ju ingen roll hur snyggt det är eller hur mycket galna funktioner som finns i en produkt om den inte löser användarens problem på ett enkelt och bra sätt. 

Testa själv hur lättanvänt Planima är!

Äger eller förvaltar du fastigheter och är trött på krångliga gråa gamla system? Testa Planima och upplev något betydligt enklare.