Vi säger hej till Philip Winkler – ny Head of Sales på Planima!

Planima växer! Det började med en enkel skiss på ett enklare och effektivare sätt att hantera fastighetsunderhåll. Några få år senare hjälper vi hundratals fastighetsbolag, kommuner, förvaltare och konsulter att spara tid och pengar. Men vi nöjer oss inte där! Nu växlar vi upp rejält för att hjälpa ännu fler att ta underhållet till nästa nivå. Därför säger vi välkommen till Philip Winkler, vår nya och efterlängtade Head of Sales! Philip kommer (såklart) att fokusera på att skapa relationer med nya kunder, men framförallt att förstå deras problem på djupet och guida dem till framgång med hjälp av Planima. Här kommer en snabbintervju med vår nya relationsbyggare!

Vem är Philip Winkler egentligen?

Bra fråga! Om jag ska sammanfatta med de klassiska “tre orden” skulle det vara; närvarande, engagerad och positiv. Jag kommer ifrån Kungälv och bor, efter att ha gjort lumpen i Karlsborg och pluggat ekonomi och socialpsykologi i Skövde, nu återigen i Kungälv tillsammans med min sambo i en nybyggd lägenhet. Musikintresset är stort och jag spelade trummor i många år. Just nu står mitt trumset i förrådet och väntar på ett musikrum i vårt framtida hus. För tillfället försöker jag kompensera med att klinka lite på min gitarr och hörs, enligt min sambo, ofta sjungandes i duschen. Jag har ett stort hjärta för mina närmaste och lägger mycket vikt vid att vara en ”stand up guy” i alla lägen!

Philip Winkler framför dator med mobiltelefon i handen
Philip – redan i full fart med kundsamtal och demos!

Vad är du riktigt bra på?

Goda middagar! Jag gillar att planera och ordna en härlig helkvällsmiddag, gärna med en riktigt bra köttbit till huvudrätt och ett passande rödvin. Men hur allt smakar är ju såklart upp till gästerna 😉

Berätta något om dig själv som många inte vet!

Oj, svårt! Är en ganska öppen person så jag tror inte jag har så många spännande hemligheter kvar på lager. Men många vet nog inte att jag har Kustskepparexamen och känner mig trygg med att navigera till havs!

Du byter från storbolag till en proptech-uppstickare. Vad var det som fick dig att ta det klivet?

Produkten och kollegorna på Planima! Efter att ha jobbat med IT på olika sätt de senaste 10 åren, där jag de senaste åren arbetat med komplex systemförsäljning bl.a mot fastighetsbranschen, kändes det oerhört spännande att få vara en del av ett ungt bolag som har en riktigt vass produkt med tydlig inriktning. Inte minst sedan flera av mina tidigare kunder inom fastighetsbranschen pratat gott om Planima. Jag ser fram emot att vara en del av Planima och vår fortsatta tillväxtresa!

Vad tror du är viktigast för att lyckas riktigt bra med försäljning? Du får bara välja en enda sak!

Lyssna på kunden! Det går säkert bra på kort sikt att vara explosiv och ”trycka ut en produkt” men det skapar oftast inte långsiktigt värde. Jag tror att försäljningen blir mest framgångsrik när den är rådgivande och utgår från de konkreta värden vi skapar för kunden. Mitt uppdrag är att hjälpa kunden förstå sin verksamhet och sina behov på djupet. Först när vi har en gemensam bild av exakt vad kunden vill uppnå så börjar vi ta fram en passande lösning tillsammans.

Sugen på att prata fastighetsunderhåll med Philip? 

Vänta inte tills han hör av sig – boka in ett samtal eller demo direkt istället! Om du föredrar att börja lite lätt kan du connecta med Philip på LinkedIn här.

Vill du kika själv på Planima innan du hör av dig går det självklart också bra. Testa kostnadsfritt i 14 dagar här:




* Obligatoriska fält