Fastighetsägarna Service lanserar ny underhållsplan-tjänst med Planima

Vi är superstolta över att presentera vår nya kund: Fastighetsägarna Service! 🍾🎆 Med Planimas digitala plattform lanserar de interaktiva underhållsplaner som kommer hjälpa deras kunder jobba effektivt och proaktivt.

Fastighetsägarna Service är ett framåttänkande förvaltningsbolag med starkt fokus på att jobba proaktivt och med smarta digitala verktyg. De är en del av branschorganisationen Fastighetsägarna och bland kunderna finns allt från stora kommersiella fastighetsbolag såsom NREP till tusentals brf:er.

Philip Winkler, Head of Sales på Planima: “Jag ser Fastighetsägarna Service som en stark drivkraft inom digitalisering, därför är vi extra glada att de väljer Planima! Kombinationen av vår ledande plattform med deras spetskompetens och smarta paketering av underhållsplaner som prenumerationstjänst kommer bli väldigt värdefullt för både Fastighetsägarna Service och deras kunder.”

Fyra personer i möte med laptopskärmar i förgrunden

Underhållsplanering: från engångsinsats till kontinuerligt samarbete

De senaste åren har Fastighetsägarna Service satsat rejält på att utveckla och digitalisera tjänsteutbudet, allt för att hjälpa kunderna jobba mer hållbart och effektivt. Nu har turen kommit till underhållsplanering 📊

“… en kund har mest glädje av en underhållsplan som hålls levande. Det blir mycket enklare med Planima än med en statisk underhållsplan i pdf”

Den nya underhållsplaneringstjänsten innebär att Fastighetsägarna Services kunder får sina underhållsplaner levererade i Planima där de sedan samarbetar nära sin förvaltare i alla frågor som rör underhåll och projekt. Kunderna kommer åt sina Planima-underhållsplaner online i Fastighetsägarnas kundportal via SSO (Single Sign-On). På så vis kan de enkelt se vad som är gjort och vad som är planerat, söka och filtrera bland åtgärder och ekonomi för att få koll på budget samt ladda upp filer/bilder och kommentera på åtgärdsnivå. All information om fastigheten samlad på ett ställe med en inloggning – supersmidigt!

Stefan Söderberg, verksamhetschef på Fastighetsägarna Service, berättar om valet av Planima:

“Vi ville komplettera vårt digitala ekosystem med ett verktyg som gör det enklare för kunderna att använda underhållsplanen som arbetsverktyg. Efter många års underhållsplanering vet vi att en kund har mest glädje av en underhållsplan som hålls levande. Det blir mycket enklare med Planima än med en statisk underhållsplan i pdf. 

En viktig fördel är att Planima är smidigt att jobba i och ger en oslagbar översikt över vad vi själva ska hjälpa våra kunder med. Vi jobbar i kundteam för att hjälpa kunderna med allt från ekonomisk förvaltning till underhållsplanering och projektledning, ett samarbete som underlättas av överblicken vi får tack vare Planima. Till exempel kan vi snabbt se vilka åtgärder som kan samordnas vilket kan spara kunden både tid och pengar.”

Varför Planima?

Planima har flera smarta funktioner som underlättar samarbetet mellan förvaltare och deras kunder. De viktigaste är:

  • Kundhantering: Överblicka alla kunder i en samlad vy där du kan bjuda in nya kunder, se status och styra behörigheter.
  • Samordning: Unik funktion som gör det möjligt att överblicka alla kundernas planerade projekt och filtrera/söka för att enkelt hitta möjligheter att sälja in fler tjänster och hitta samordningsbesparingar åt kunderna.
  • Enkelt visuellt gränssnitt: Alla inblandade ser direkt vad som behöver göras och får precis de underlag och nyckeltal som behövs för beslut och budget.
  • Smidig export/import: För kunder som föredrar pdf/Excel skapar du en snygg underhållsplan med ett klick. Har kunden redan en underhållsplan i Excel? Importera den till Planima och jobba vidare!
Surfplatta på bord med underhållsplan i Planima på skärmen

Stefan Söderberg utvecklar: 

“En fördel med Planima är att vi enkelt kan anpassa varje underhållsplan efter varje fastighet. Vi sköter förvaltningen åt allt från små brf:er till stora kommersiella fastighetsägare och då är det viktigt att ha ett flexibelt verktyg. Dessutom sparar vi tid eftersom vi så lätt kan uppdatera en plan efter vi genomfört en åtgärd. Grafer och tabeller visar tydligt vad som är planerat och vad det kommer att kosta, kunderna ser ändringar direkt på webben och vi behöver aldrig ändra samma sak på flera ställen.

Med Planima blir det enklare för våra kunder att vara proaktiva, vilket i sin tur kan leda till stora kostnadsbesparingar. Något som blir extra tydligt för våra kunder med flera fastigheter där vi nu ser vilka projekt som kan genomföras samtidigt i flera fastigheter.”

Vill du också ta din underhållsplanering till nästa nivå? Boka en kostnadsfri online-demo här!

Fler intressanta bloggartiklar:

En fantastisk Planima-vår (igen)!

Imorgon är det midsommar och kollegorna börjar så smått droppa av till välförtjänta sommarsemestrar. För det har minst sagt varit en intensiv period för oss